alenka_jež-500podjetnic

Alenka Jež

10. april, 2019

Finalistka izbora PODJETNICI LETA – 500 podjetnic 2019:


Alenka Jež

 

V kruhu in slaščicah nenehno iščem in najdem nove zamisli ter nove izzive

Rojena sem v slikoviti vasici na robu Vipavske doline pod Čavnom. Moji predniki so bili podjetni a so žal delili usodo mnogih po drugi svetovni vojni razlaščenih podjetnikov. Vendar – duh podjetnosti je ostal in odraščala sem v obrtniško-kmečki družini, starši so imeli proizvodnjo betonskih zidakov, na kmetiji pa smo se ukvarjali v glavnem z rejo perutnine. Že v otroštvu sem se torej srečevala s poslovnim svetom, odgovornostjo, delavnostjo in kreativnostjo, predvsem pa z zavedanjem, da si moraš v danih razmerah sam ustvariti pogoje za življenje.

Po poklicu sem vzgojiteljica in najprej sem tudi delala kot vzgojiteljica. Žilica po ustvarjanju pa ni nikoli mirovala. Šivala sem obleke za otroke, v mladosti tudi zase, pekla pecivo in v času slovenske pomladi, torej v poznih osemdesetih letih, ko se je v Sloveniji prebujala želja po podjetništvu in samostojnosti, začela uresničevati željo po lastni dejavnosti. Takrat je bilo to težko, zdelo se je skoraj nemogoče. Pa vendar – v naši veliki kraški hiši, ki sem jo delno podedovala, je bil prostor in resno sem začela razmišljati o mali trgovini z živili. No, leta 1988 je bilo še prezgodaj in nismo dobili dovoljenja. Z možem sva razmišljala naprej in se odločila, da če ne moreva dobiti dovoljenja za trgovino, bova pa v domači hiši vzpostavila prvo privatno pekarno v naši vasi. Brez finančne pomoči sva z lastnim delom uredila proizvodni prostor in začela sem s peko kruha, pekovskega peciva in slaščic.

In smo začeli. Izdelke smo razvažali po Vipavski dolini in Goriškem, tako v privatne trgovine kot tudi v regionalne trgovske verige. Že od začetka, torej od leta 1990, sem si zastavila cilj, da bodo naši izdelki drugačni od tistih, ki so narejeni industrijsko, da bodo res domači, torej takšni, kot bi jih lahko in kot bi si jih želeli ljudje speči sami, če bi imeli več časa, spretnosti in pravih surovin. Želela sem ponuditi pecivo po tradicionalnih receptih, brez konzervansov, pospeševalcev okusa in umetnih barvil. Vedela sem, da moram, če želim slediti svoji viziji, uporabljati predvsem kakovostne domače surovine s kmetij in iz lokalnega okolja. In vedno sem si želela, da bi prav takšni produkti dobili svoje mesto tudi v lokalnih trgovinah, šolah, vrtcih, domovih za starejše, pri gostincih. In da bi jih lahko tudi v naši mali prodajalni kupil vsak, ki si želi kakovosten in zares okusen kruh, keks, potico ali dobro torto.

No, tržne zakonitosti, ki jih narekujejo veliki industrijski obrati, gredo v nasprotni smeri, pomembna je samo najnižja cena, mnogi so pri tem pripravljeni pozabiti na kakovost, dobre lokalne surovine in pristni domači okus. Pekarna se je soočila z velikimi težavami – pa vendar smo v najbolj kritičnih trenutkih in na robu preživetja našli način dela, ki omogoča uresničevanje zdavnaj zastavljenih ciljev. Danes sem ponosna mama trem otrokom in babica štirim vnukom. Skupaj z možem, vključevanjem hčera in z velikim veseljem do dela uresničujemo idejo male družinske pekarne.

Ob tem moram povedati, da me zares izjemno veseli, da se v zadnjih letih zavedanje potrošnikov o kakovostni in lokalno proizvedeni hrani povečuje in da mnogi trgovci že sledijo tem trendom. Ljudem sploh ni več vseeno, kaj kupujejo in kaj pojedo, in ponudba na trgovskih policah mora slediti temu povpraševanju. Tudi naša mala pekarna je našla svoje mesto v manjših trgovskih verigah, predvsem zadrugah in manjših podjetjih, ki s ponosom prodajajo naše izdelke na celotnem območju Primorske, od slovenske Istre do Trente, pa tudi Trsta ter tržaškega Krasa. Ob pametni kmetijski in prehranski politiki ter tudi pomoči države se obetajo boljši časi, tako za potrošnika kot tudi vse nas, ki se zavedamo, da priprava hrane ne more in ne sme biti samo industrija. Potrošniki želijo vedeti od kod prihaja hrana, kako je proizvedena, kdo jo proizvaja in iz katerih surovin. In želijo čutiti okuse, ki so jih vajeni in so povsod nekoliko drugačni, pač lokalni. Tudi Vipavska dolina postaja zanimiva turistična destinacija in prepričana sem, da se nam pišejo boljši časi, ko bo več poudarka na družinskih podjetjih, ki znajo ponuditi doživetja in zgodbe domačega kraja, tudi skozi kakovostne lokalne izdelke, kot jih izdelujemo tudi v naši mali pekarni in slaščičarni.

Dolga leta že vodim naše družinsko podjetje, ki danes zaposluje deset ljudi. Imam veliko lepih in tudi trpkih izkušenj ter seveda znanja, ki ga z veseljem in ponosom predajam svojim otrokom, pa tudi sodelavcem in sodelavkam. In še danes se razveselim vonja svežega kruha ter slastnega peciva in verjamem, da bo dišalo tudi v prihodnje.

 

 

>> Veseli nas, da bo Alenka z nami na dogodku 500 Podjetnic 2019! <<

 

Alenka Jež

PEKARNA JEŽEK ALENKA JEŽ S.P.

Povezave:

 


>> Se nam pridružite 11. aprila 2019 na dogodku 500 PODJETNIC? <<