ANITA MLAKAR – Ko si na pravi poti

8. februar, 2017

Če bi ta zapis pisala pred petimi meseci, bi pisala kot redno zaposlena radijska novinarka in moderatorka. Če bi ga pisala pred mesecem dni, bi ga pisala kot brezposelna oseba. Danes ga pišem kot podjetnica. Čeprav ja za mano že 20 let delovnih izkušenj, pa se moja prava poslovna pot šele pričenja.

Saj veste, ko nenadoma začutiš, da te delo, ki ga opravljaš, ne zadovoljuje in ne veseli več. Saj ne, da ga opravljaš z muko, ampak ne predstavlja več izziva, možnosti napredovanja, postane nekako preveč udobno in čutiš, da stagniraš. Čeprav je plača solidna in varnost zagotovljena, postajaš vse bolj prazen in na trenutke, poneumljen.

No tako sem se počutila. A še vedno vztrajala v coni udobja, dokler nisem dobila brce v rit. Samo en dan je trajal šok, že naslednjega pa je napolnill občutek svobode in sreče, če sem iskrena, tudi pozitivnega strahu.

To je bilo samo nekaj mesecev nazaj. Kako čas teče. Eno stvar sem v vseh teh dvajsetih letih počela prav, namreč delala sem. Dokler nisem imela družine, tudi po tri službe hkrati. Tudi kasneje se nisem zadovoljila samo s to redno službo, ampak sem se ves čas izobraževala in delala nekaj zraven, nekaj po svoje, nekaj kar znam in obvladam. PR, moderacija, organizacija dogodkov, pisanje člankov, TV voditeljstvo, predavanje, producentstvo oddaje. Z uredniškimi izkušnjami sem izdala celo svojo revijo, namenjeno strokovni javnosti. Pa je žal, takrat, nisem obdržala na trgu, saj je bilo ob redni službi in vseh novinarskih sobotnih in nedeljskih dežurstvih na radiu, premalo časa za tak projekt. Torej, na nek način se le nisem povsem predala coni udobja, pa vendar nisem storila dovolj, da bi stopila iz nje.

Brca, pa mi je odprla oči. Postavila me je v situacijo, kjer nisem imela izbire. Treba bo preživet s tem kar znam. In znanja imam kar nekaj, le da se nikoli ni bilo treba boriti za preživetje in obstanek na trgu. Vedno sem takoj dobila službo in če sem jo menjala, je bilo zato, ker sem dobila boljšo ponudbo.

Tako mi je, ob prenehanju delovnega razmerja, pripadalo nadomestilo za čas brezposlenosti. Na drugi strani pa dve možnosti: nova redna zaposlitev v odnosih z javnostmi ali samostojna pot, polna negotovostji in garanja. Izbrala sem slednjo, po mesecu dni zapustila borzo in naredila korak. Ponovno sem izdala revijo Destinacija, za strokovno turistično javnost in se podala na trg s prav posebnim poslovnim modelom, v katerega povsem verjamem. Podjetjem svetujem na področju odnosov z mediji, saj imam tako novinarske kot PR-ovske izkušnje in tako vem kaj potrebuje ena in kaj druga stran v tem odnosu. Verjamem, da lahko podjetnik osnovno komunikacijo z mediji opravi sam, a hkrati se mora zavedati, kje je meja, ko mora to komunikacijo predati strokovnjakom. Moderiram prireditve, pišem tekste podjetjem, predavam o odnosih z mediji, pišem članke in bloge, celo vrnitvi na televizijo razmišljam. Skratka, vse kar je povezano s komunikacijo me navdušuje.

Zato nekaj nasvetov z mojega primarnega, PR področja, za vse podjetnice:

  • Komunicirajte z mediji, proaktivna komunikacija se vedno obrestuje. Sporočajte jim o pozitivnih stvareh, ki jih počnete v podjetju, o dosežkih, povabite jih na medijski dogodek, na kavico. Tako ne boste v zadregi, ko bodo oni kontaktirali vas, ko bo to potrebno. Vzdržujte osebne kontakte, ne komunicirajte le preko elektronskih poti. Ponavadi osebna komunikacija dela čudeže.
  • Vendar pa medijev ne obveščajte o vsaki malenkosti, pošiljajte res pomembne informacije. Ker se v njihovi elektronski pošti vsakodnevno znajde ogromno vabil in sporočil, bodite drugačne, inovativne, predvsem pa jasne.
  • Čeprav na eni strani govorim o tem, da se lahko osnovne komunikacije z mediji naučite same, pa jasno opozarjam, kje je točka, ko morate najeti strokovnjaka. In to je vsekakor, ko gre za medijske dogodke, novinarske konference, krizno komuniciranje, večjo promocijo podjetja ali znamke…
  • V primeru, če pride do krizne situacije, pa bodite predvsem dostopne, ažurne in iskrene.

In kako poskrbeti za ‘oseben PR’?

Same ste odgovorne zanj, kar je najpomembneje. In če se zavedate, kaj je tisto, kar vas lahko predstavi v najboljši luči, če zaupate sebi in verjamete vase, potem boste prepričljive kot osebe in nosilke poslovne dejavnosti. Bi pa vendarle predlagala, da ne mešate vselej posla s svojim osebnim življenjem. To je v zadnjem času zelo moderno, biti iskrena do obisti, pokazati, da si ranljiva, da si človeška, da si doživela padce. Razkrivati najbolj skrite dele svojega življenja, družine, preteklosti in sedanjosti. Saj načeloma ni nič narobe s tem, a se mi zdi pretiravnaje nepotrebno. Tudi vaših poslovnih partnerjev ne zanima vsaka podrobnost. Skozi svoje delo, pristopom do dela, odnosom do strank, poslovnih partnerjev, iskrenostjo in izpolnjevanjem dogovorjenih obveznosti, boste namreč povedale vse o sebi in svojih vrednotah. Tudi o ranljivosti in človečnosti. Nekaj pa le naj ostane za vas in za vaše najbližje.

Če zaključim še svojo zgodbo in dodam nekaj primerne iskrenosti: ni zagotovila, da mi bo uspelo. A pomebno je, da znam nadaljevati tudi po padcih in da verjamem vase. Da sem se pripravljena neprestano učiti.

Čeprav trdo delam, manj spim, sem na trenutke šibkega zdravja, imam slabo vest, ker sem manj z družino in včasih celo razmišljam, da bi poslala prošnjo za zaposlitev, vem, da sem končno na pravi poti. Ker svoje delo obvladam. Ker to počnem dobro in s srcem. Ker se učim iz kritike in rastem od pohvale. Hvaležna za vse delovne izkušnje, ki sem jih nabrala v preteklih letih, hvaležna staršem, da so me naučili trdo delati, srečna, da se nisem sprijaznila s povprečjem in ostala v škatli.

Predvsem pa, da se vsako jutro zbudim s strastjo v srcu in pričakovanjem, kakšne izzive mi prinaša nov dan.

 

Anita Mlakar
Svetovalka upravljanja odnosov z javnostmi,
novinarka, moderatorka prireditev.
Urednica revije Destinacija.
anita.mlakar@destinacija.net
Facebook: www.facebook.com/mlakar.anita